PROFILPRODUKTER

En typ av produktmedia

Vi fortsätter SIXPOINT Academy med en av kategorierna inom produktmedia – nämligen profilprodukter! Men vad är nu egentligen profilprodukter? Det som utmärker denna kategori är att det främst är företaget själva som använder produkterna. Det kan till exempel vara kläder som bärs under arbetsdagen, även kallade profilkläder. Andra produkter som ingår i kategorin är de som nyttjas på jobbet. Det kan vara till exempel brandade kaffekoppar, pennor eller vattenflaskor. Även material och produkter som används på mässor och event är profilprodukter. Se till att ditt företag speglas i de kläder ni bär och de produkter ni använder! Hör av er till oss om ni behöver uppdatera profilgarderoben.

Stärker varumärket

Om du använder dessa produkter på rätt sätt är det ett effektivt sätt att hjälpa dig stärka ditt varumärke. Fördelar med att använda sig av profilprodukter är att de bygger en gemenskap inom företaget och ökar känslan av tillhörighet. Utanför företaget bidrar det till ett skapa ett professionellt intryck av företaget plus att det ökar din synlighet. Detta gäller dock bara om du använder bra och snygga produkter med en genomtänkt strategi.

Fel produkt

Om du istället använder produkter av dålig kvalitet med en spretig och inkonsekvent design kan effekten bli den omvända. Tänk själv om du har fått en arbetströja som inte håller i tvätten eller en bläckpenna som inte funkar när du ska använda den – detta skapar bara irritation och missämja bland dina medarbetare som kopplas ihop med ditt varumärke. På samma sätt inger du ett oprofessionellt intryck om du bär arbetskläder av dålig kvalitet vid kundmöten. Även synligheten kan ta skada om du använder en spretig kommunikation som skapar förvirring kring ditt varumärke. Då riskerar du att istället minska synligheten för ditt varumärke. Det är alltså viktigt att använda sig av rätt profilprodukter, både gällande kvalitet och design. Här är vi på SIXPOINT experter så det är bara att kontakta oss om du vill veta mer.

IDé TILL PRODUKT

MÖTE

Första steget är att träffas och sätta upp lite pelare för vårt samarbete framåt. Vi ser till att vi vet åt vilket håll vi ska och vilka förväntningar som finns. Ett tips är att ha tittat på vår THREEPOINT längre ner på sidan innan mötet.

IDé & DESIGN

Nu kommer vi till det roliga, att tillsammans komma fram till idé och design. Här kan vi vara olika mycket drivande beroende på hur klar bild ni har av vad ni vill skapa. Kanske är ni på det klara med vad ni vill ha och då kommer vi bara med vår input utifrån vår erfarenhet, eller så vill ni använda oss som bollplank och vi blir då mer delaktiga även i framtagning av idé och koncept. Oavsett har vi erfarenheten och kontakterna som krävs.

FEEDBACK

Utifrån vad vi kommit överens om i idé-fasen tar vi fram ett förslag som vi lämnar över till er. Ni har då chansen att lämna era synpunkter på förslaget och vi har en dialog om möjligheter att justera och anpassa. Beroende på upplägg kan vi ha flera rundor med förslag och feedback, men hur detta arbete ser ut är en av sakerna vi har kommit överens om i vårt första möte.

TIDPLAN

När vi kommit överens om design och skiss är det dags att titta på framtagning, paketering och leverans av er produkt. Vi sätter upp en tidplan med olika milstolpar för er produkt.

LEVERANS

Hurra, er produkt är färdig och ni kan njuta av er produkt från oss på SIXPOINT.

SIXPOINT SOLUTION - STEP BY STEP

DESIGN

Vi tar fram en produkt tillsammans, så som ni vill ha den. Kanske har ni en tydlig bild av vad ni behöver, eller så vet ni inte alls. Oavsett vad som stämmer in på er så löser vi det ihop.

PAKETERING

När produkten är designad är det dags för paketering. Även här kan vi titta på olika lösningar tillsammans för att hitta en lösning som passar er.

LAGERhållning

Paketerad och klar behöver vår produkt nånstans att bo. Här har vi möjlighet att agera som en tredjepartslogistiker för att spara utrymme åt er och göra leveransen så smidig  för er som möjligt. Detta kan vara extra bra när det rör sig om flera produkter över en längre tid.

WEBSHOP

Om vi kommit fram till en lösning där vi kan agera mellanlager behöver vi ett system där ni kan beställa de produkter ni behöver, när ni behöver dem. Då sätter vi upp en snygg webshop som är unik för er och era anställda så ni enkelt kan lägga ordrar när behovet dyker upp.

HANTERING

Efter ni har lagt ordern i webshoppen kommer den fram till oss och vi plockar ihop era varor och ser till att de skickas så snart som möjligt.

LEVERANS

Nu är det inte långt kvar! Era varor hämtas av transportören som ser till att de levereras till er snabbt och säkert.

VOILA

Paketet är framme och det är bara att njuta av era nya, snygga produkter från oss på SIXPOINT.